Net 60 proc. darbuotojų yra linkę grįžti pas buvusį darbdavį

Darbdavio ID tyrimo apie darbuotojų lūkesčius darbdaviams pagrindu | Publikuota www.delfi.lt

11/23/20222 min read

Darbuotojų trūkumas verčia organizacijas ne tik ieškoti kūrybinių sprendimų juos pritraukiant, tačiau ir atrasti kitų, konkurentų neatrastų, tikslinių grupių. Viena jų - buvę darbuotojai. Atsisveikinimas su darbuotojais nebūtinai turi reikšti pabaigą.

Naujausias Lietuvos darbuotojų tyrimas atskleidė, kad grįžti pas buvusį darbdavį tampa visiška norma. Įmonių konkurencija dėl talentų padarė įtaką darbuotojų judėjimui tarp darbdavių. Konkurentai siūlo įvairias vertes - didesnius uždarbius, lankstų požiūrį į darbo vietą ir laiką, prasmingus ir įdomius projektus. Atsiradus didelei pasiūlai, geresnis pasiūlymas tampa pagrindine priežastimi palikti darbdavį, tačiau neužkerta galimybės sugrįžti atgal. Buvę darbdaviai geriau nei bet kas pažįsta šią auditoriją, todėl gali parengti tokį pasiūlymą, kurio atsisakyti būtų sunku. Kaip parodė tyrimas, net 60% respondentų grįžtų, arba būtų linkę grįžti pas buvusį darbdavį, jei gautų patrauklų pasiūlymą. Tad įmonės, turėdamos tikslinėms auditorijoms patrauklų vertės pasiūlymą, gali tikėtis susigrąžinti buvusius darbuotojus.

“Pastebėjome, kad anksčiau grįžti pas buvusį darbdavį reiškė pripažinti nesėkmę, gėdą, bet dabar socialiniai tinklai mirga nuo sėkmės istorijų, kuomet darbuotojai grįžta pas buvusius darbdavius į patrauklesnes pozicijas ar sutarę tinkamas sąlygas. Toks judėjimas dažnai net ir naudingas, nes buvę darbuotojai grįžta su dar daugiau patirties, o ir su didesne motyvacija”, - sako Darbdavio ID strategė J.Darulytė.

Kaip žinoti ką pasiūlyti?

Tuo atveju, jei išeinantys darbuotojai nelinkę atvirauti, o kartais jie ir patys iš karto neranda atsakymų, vertėtų pasikliauti išoriniais rinkos tyrimais. Tyrimo rezultatai rodo, kad darbas didžiajai daliai respondentų pirmiausia yra pajamų šaltinis, suteikiantis finansinę laisvę ir erdvę savirealizacijai. Per koronaviruso pandemiją įgyto lankstumo darbuotojai nenori atsisakyti: nori trumpesnio darbo laiko, didesnio darbo ir gyvenimo balanso, nori ne tik dirbti, bet ir džiaugtis gyvenimu. Iš kitų kartų Z karta išsiskiria kalbant apie verslumą. Net 42% Z kartos respondentų darbe nori įgyti įgūdžių, kurie ateityje padės vystyti savo idėją, verslą. Taip pat Z kartos atstovai iš darbdavio nori greitesnės karjeros.

„Pastebėjome, kad globalūs tyrimai, kalbantys apie Z kartos atstovų norą karjeros kelyje turėti dažnus pokyčius, visiškai atitinka situaciją Lietuvoje. Karjeros norima kas metus, daugiausia kas du. Tad įmonės, kurios negali pasiūlyti karjeros pokyčių, susidurs su Z kartos atstovų išlaikymo iššūkiais”, - dalinasi Darbdavio ID strategė M.Narbutaitė.

Tinkama komunikacija - didelės galimybės

Norint susigrąžinti buvusį darbuotoją, svarbu tiek profesionaliai išlydėti, tiek tinkamai pasirinkti ryšio palaikymo būdus. 89% respondentų, nepriklausomai nuo kartos, atsakė, kad jiems svarbu jausti, kad yra laukiami sugrįžti į įmonę, o net 94% respondentų svarbu, kad darbdavys dėtų pastangas suprasti, ką galėtų daryti geriau. Tyrimas rodo, kad 80% respondentų palaikyti ryšį su darbdaviu norėtų. Patraukliausias būdas - ryšio palaikymas su vadovu ir komanda. Renginių variantas patrauklus visiems, išskyrus aukščiausio lygio vadovus ir darbininkus. O štai naujienlaiškiai yra mažiausiai patrauklus būdas ryšio palaikymui - to norėtų tik 13% Z kartos, 12% Y kartos ir 10% X kartos atstovų.

“Įmonės, kurios atsisveikinimo metu nesidomi, ką galėtų daryti geriau, kurios neužtikrina, kad darbuotojas palieka įmonę su pozityviais jausmais ir prisiminimais, praranda ne tik įmonės ambasadorius, bet ir galimybę susigrąžinti tokius darbuotojus. Antra dedamoji, norint turėti daugiau “bumerangų” - ryšio palaikymas su buvusiais darbuotojais. Svarbu ne tik pasiūlyti palaikyti ryšį ir išsiaiškinti, kokie kanalai darbuotojui patrauklūs, bet ir realiai užtikrinti, kad ryšys yra palaikomas ir santykis su darbuotoju nenutrūksta”, - dalinasi tyrimo bendraautorė ir Darbdavio ID strategė A.Mikalajūnienė.

Daugiau apie tyrimą:

Tyrimo autoriai ir atlikėjai - Darbdavio ID komanda: Justina Darulytė, Asta Mikalajūnienė, Miglė Narbutaitė. Tyrimas buvo atliktas nuotoliniu būdu, naudojant anoniminę virtualią apklausą. Tyrime dalyvavo 402 respondentai. Pilną tyrimo ataskaitą galima rasti čia: https://bit.ly/3O2W0MN

Delfi straipsnis:

https://www.delfi.lt/darbas/darbo-aplinka/naujausias-tyrimas-parode-net-60-proc-darbuotoju-yra-linke-grizti-pas-buvusi-darbdavi.d?id=91742569